söndag 8 juni 2008

Gnestadagen08 FFS!

Riktigt niice vare, först på morgonen efter vissa 'anonyma' samtal fick vi information om att hamburgaren var stuleN! Och den var numera placerad i rondellen till järna, hahaha !

Upp och gå till George och käka lite mat, var ju lite sleten sen fredagen om vi säger såå.
Sen träffa Man Maria, Martin och Cicci, gled runt lite på gnesta och glodde, inte det roligaste när man är lite småbakis och det är typ 30 grader varmt.

käka lite jordgubbar, en sväng förbi kurres och haffa lite korv.

Bort till Vevve och hjälpa till lite inför kvällen, vi fixa med stereo som Kristoffer hade med dig och högtalare och shit, sen fick en annan kräla runt på marken och fästa partytältets väggar, gick ju sådär va.

Sen duscha, platta håret och grejer för att sedan bli upphämtade av Idas maaan ;P haha sen vare ju bara att dra igång! Spriiit vare häär!

Kom massa folk och det var as nice, grilla och käka massa go mat. Och vem dycker upp på gräset utanför där om inte min storebror, satt och prata lite, blev mest i ärlighetens namn mobbad faktiskt ang det där med Barcelona. Sen kom kannan fram! "Denna kanna den ska vandra från den ena till den andra, låt den gå, låt den gå, låt den aldrig stilla stå!" jag spetsa den lite med lite booooze. Haha smaka ju helt ok i början men sen asså.... UÄÄÄÄH!

Musiken börja komma in och vi börja bege oss mot partytåget. Och vi kom på, det var röjj! Rasmus hängde ut, alla sjöng. Senare fick jag höra att tåget hade åkt hem efter våran tur, var tydligen nått som gått sönder...

aja, in och festa loss. Vi röjde som fan, en annan skulle ju promt upp på scenen också.. OCH VAD HÄNDER? Mimmi fick en liten knuff i ryggen (Det var proppat med folk, men jag kunde ju inte låta bli) Och åker ner, slår huvudet i scenen och vaknar när jag ligger på golvet av att folk säger typ " Mimmi mår du bra!?" JAAg mår kanooon. Sen vare ju bara festa vidare, ingen skada skedd, slapp ju ambulans. Det snurra en hel del i huvudet och nu idag så kan jag inte stänga munnen, svullen högerhand och kommer ha en ordentlig blåtira om en dag eller två på kinden. Men vad gör man? det är ju gnestadagen en ggn om året, man får ta och anstränga sig lite iaf.

Sen var festen slut efter ett braa tag och vi skulle hem och sova, jag hade en sjuuk smärta i huvudet så det var sjukt. ville bara sova. och då vart det ju efterfest hos Kristoffer och dom, kuuuul, not. Fick sitta ute i 2 timmar innan jag kunde gå och sova. somna halv 6 inatt. Men vad gör man?

Sen idag vare ju upp vid halv 1 ungefär, var ju sååådääär pigg va. ut till klämmingen med Jimmy och Kristoffer och chilla, fick mitt första dopp för iår också!

Och nu är jag hemma, imorgon ska jag packa ihop alla saker i stallet för Ludde ska ju till Gnesta på tisdag :) Hoppas alla har haft en lika bra helg som jag har haft

xoxo

1 kommentar:

Vevve sa...

Mimmi; du e ju världens bäääästa på att fästa tältväggar ju!!! =)