lördag 2 augusti 2008

För att hästar ger allt

Jag tror Ludde är den bästa hästen jag haft i hela mitt liv. Är jag ledsen så är nästan han också ledsen och är jag förbannad så finns det inget bättre sätt att ta ut ilskan på än tillsammans med honom.

Efter gårdagen som slutade med att jag och Angelica satt på gårn och kolla på Sunes sommar till halv 4 på morgonen så kände jag idag att humöret var ju sådääär va.

Imorse ringde Annika och sa att Ludde löpte amok i stallet och jagade alla dom andra stackars hästarna... Det är Mimmis pojke det ;)
Det duggade lite men kände att jag var tvungen att göra någonting med honom, så vi tog vägen runt ånhammar, där det finns massa bra vägar utan trafik......
Som sagt Ludde är ett perfekt sätt att ta ut sin ilska med så vi raceade fram och tillbaka längs den där vägen, så sjukt skönt. Asså det adrenalinet som sprutar ut i hela kroppen när han accar från 0-100 i ett kliv går ju inte att beskriva, men när man känner att han bara tar i allt han kan och han bara gört! Tur att man har hackamore så det går och få stop på han xD Mamma skulle bli galen om hon såg mig, hon skulle nog inte våga titta:D
Sen började det spöregna och blåsa så jag höll ju verkligen på att frysa ihjäääääl!

Aja nu ska jag glo på film med mig själv resten av kvällen och fundera vad jag ska göra resten av mitt liv, jag ska iaf aldrig mer ha en pojkvän, dom ställer bara till det. "no men no cry"

ciaao xoxo

Inga kommentarer: