måndag 25 augusti 2008

Ohooooo!

Idag vart dagen genast mycket bättre efter en sväng till stallet, först var jag ute och red med Felicia. Lite galopp, hamna på någon "stig" där jag fastna i en gren... Ludde fortsatte går och jag satt fortfarande fast i trädet.. Var rätt komiskt men jag trilla av iaf, lite ont i handen men whatever?

Sen pratade vi en del om att vid en av ängarna precis vid stallet har Olle klippt gräset hela vägen runt så det är ca 5 meter brett kanske, tequila(hopp ponny) hade gjort den på 1 min ungefär, dom två stora tävlingshästarna hade gjort den på 1.5min och då känner jag tävlingsnerverna i mig som säger att detta måååste vi ju bara slå liksom? Min häst kan springa liksom;) Så jag travade runt där ett varv, han kände att nått var pågång, sen när jag red förbi Felicia hade hon tiden, fullt ös medvestlös! Red runt hela på under 1 minut;) Så nu ska vi träna där en ggn varje ridpass, så han kommer tillbaka efteråt också till grundpuls snabbt. Ludde kommer bli king!

Nu sitter jag och kolla outsider, allmänt tråkigt :) Just nu vill jag bara träffa en enda lite person, kom till miiiig!!

Xoxo

Inga kommentarer: