torsdag 18 september 2008

Ett litet, litet hål..



I början av Augusti kände jag mig som världens ensamaste människa, kändes som om jag inte hade någon i stort sätt. Fast jag egentligen hade det. Ingenting gick bra, ingenting verkligen. När man får sånna där tankar om att finns det ens någonting som heter kärlek? Eller är det bara påhittat? Hur kan man säga att man älskar en person för att sen 2 veckor senare helt enkelt inte ens bry sig om en början på ett nytt liv? Massa tankar bara snurrade runt i huvudet på mig, hela tiden om allting och jag kände mig verkligen som en förlorare. Sumpat allt, ställt till allt, skolan skulle snart börja och jag hade haft den sämsta sommaren i hela mitt liv. För mycket tjafs, ånger, intriger och regn. Sen toppen över i:et, för att göra allt ännu bättre. Bergis ingen som fattar vad jag snackar om men det är lika bra det. Men det här stora hålet, bara ekade tomhet, jag var ensamast i världen eller om man ska säga vi?
Det här stora hålet blev bara större och större. Och sen när man för första ggn på hela sommaren ska lägga sig och sova själv, helt själv. Dom flesta har ju någon som bryr sig vid detta tillfälle, men det hade ju inte jag, blir ju så när man träffar fel människor.
Men det här stora hålet började krympa, och krympa och nu är det faktiskt inte alls ett sånt stort hål kvar, för jag träffade världens underbaraste människa, som inte uttnyttjar, som låter mig vara den jag är utan att jag ska behöva ändra mig, jag får umgås med mina kompisar utan att man blir svartsjuk, jag får leva MITT liv, fast med honom.
Men det här hålet som är kvar.. Jag vet inte hur jag ska få bort det, det ligger där och gnager och gör allt för att påminna mig hela tiden, och jag vill ju inte glömma. Det här lilla hålet var förut glädjen när alla andra var sura, det var tröst när jag inte hade någon. Och nu vet jag inte hur jag ska fylla upp det här lilla hålet igen, finns inte en människa i världen som kan fylla upp det här lilla hålet åt mig, måste göra det själv. Men jag vet inte hur?! Det här lilla vindögda hålet har varit borta i 6månader och 4dagar nu, och jag saknar det här lilla hålet lika mycket nu som för 6månader sen, men hur ska jag fylla upp det? Det finns ingen som kan ta platsen som ekar tomt men jag måste fylla upp det, på något sätt....


Inga kommentarer: